Wednesday, September 28, 2011

Cerpen Horror: Sumpahan Gadis Marayu


1
Joni tahu dia akan mati. Dalam masa 2 hari lagi jantungnya akan meletup dan dia akan menyembah kebumi.

Joni memberanikan diri bertemu doktor. Doktor memerika Joni dan yakin pada kebenaran itu.
"Ya, dalam masa 2 hari jantung awak akan meletup dan awak akan mati" kata doktor muda itu sambil mengetip jarinya.
Joni hanya mengangguk sayu, akur pada takdirnya.
"Tapi bagaimana ianya berlaku?"
"Kalau saya ceritakan pada doktor percayakan doktor pada kisah-kisah tahyul dan ilmu ghaib"
"Saya doktor, saya tak percaya pada kisah2 begitu. Tapi cerita sajalah supaya lapang dada kamu" kata doktor sceptical itu.

"Nama saya Joni. Dulu saya antara orang paling kaya di tanah ini. Tapi bila minyak tak lagi dijumpai, kekayaan saya semakin pupus. Syarikat saya terpaksa saya jual pada Doni, musuh saya dalam perniagaan yang sudah lama mencari alasan untuk membunuh saya.
Bukan sahaja syarikat saya sahaja yang kena jual, tapi rumah saya turut dibelinya. Isteri dan anak saya lari. Saya jadi orang merempat.

Tapi itu tak cukup buat Doni. Dia tahu kalau dia tak bunuh saya, saya akan menuntut bela bila saya ada peluang nanti. Ketika itulah Doni tahu tentang rahsia keturunan saya dan rahsia sumpahan gadis Marayu"
"Sumpahan Gadis Marayu?"
"Doktor pernah dengar tentang itu? SUmpahan Gadis Marayu?"
"tak pernah." doktor berbohong "Ceritakanlah tentang sumpahan ini"
"Sumpahan Gadis Marayu berlaku 300 tahun dahulu ketika orang Bugis datang ketanah ini dan merogol anak gadis puak Marayu. Seorang gadis yang mati tersiksa batinnya telah bersumpah barang siapa lelaki Bugis yang merogol gadis Marayu akan musnah jantungnyaa tiga hari setelah kejadian itu. Bukan sahaja merogol, tapi bahkan melakukan sex dengan gadis Marayu maka maut menantinya"
"Adakah kau lelaki Bugis?"
"ya saya keturunan itu."
"Dan puak Marayu?"
"Puak Marayu kebanyakannya telah hilang. Taapi untuk meracun saya mati dalam nista dan siksaan Doni cari Perempuan Marayu terakhir untuk santapan saya."
"Dan kau melakukan sex dengan perempuan itu?"
"Tak. Dia gadis 82 tahun"
Doktor ternganga.
"Dia gadis 82 tahun dan dia adalah satu-satunya puak Marayu yang tinggal doktor. Mereka merancang untuk mengenakan saya. Mereka letak gadis 82 tahun itu dalam satu hotel tak jauh dari bandar. Mereka tangkap saya dan letakkan saya. Mereka fikir saya kemaruk sex. Ah kalau 5 tahun dahulu memang saya belasah sahaja tuan doktor. Tapi ketika ini saya tak lagi kuat, semangat saya kian pudar. Saya tak sentuh lansung gadis 82 tahun itu."
"kau tak bersenggama dengan dia?"
"Dia akhirnya mengaku bahawa dia adalah gadis Marayu. Dia yang menceritakan pada saya tentang Sumpahan Gadis Marayu ini. Hanya kemudian juga barulah saya tahu yang saya dari keturunan Bugis doktor"
"Apa yang kau buat selepas itu?"
"Cubaan mereka untuk saya bersenyawa dengan gadis 82 tahun itu gagal. Saya melompat dari tingkap dan terus lari. Saya ingat saya selamat, tapi orang-orang Doni terus mengejar saya. Saya tak boleh lari lagi. saya menyorok bawah kolong dimana orang-orang tak berumah tinggal takut dimakan oleh orang kaya"
"Dan kemudian apa berlaku?"
"Kemudian saya disini"
"Bagaiamana itu berlaku? Bagaimana mereka dapat membuatkan kau melakukan sex dengan gadis Marayu itu jika kau menyorok bawah kolong?"
"Kolong itu macam penjara tuan doktor. Tiada pintu yang boleh masuk. Kuncinya saya telan dalam perut bila saya tutup dan kunci pintu besi itu. Didalamnya kosong dan gelap gelita. Yang ada cuma 2-3 orang separuh mati macam saya"
"Jadi bagaimana mereka buat kalau kolong itu tertutup pintu besinya?"
"Cuma ada satu lubang kecil atas dinding batu itu. Cahaya masuk pada lubang ini pada waktu pagi. dan doktor tahu bagaimana mereka buat?"
"Doktor geleng kepala.
"Dua lelaki membantu orang Doni. Ketika saya tidur mereka suntik saya dengan ubat pelali. BIla saya kebas dan tak sedarkan diri mereka potong kemaluan saya. Mereka sumbat kemaluan saya pada lubang kecil ditepi dinding itu dan disambut oleh orang-orang Doni. Dengan kemaluan saya itu mereka bergegas kehotel dan sumbat pada kemaluan gadis Marayu 82 tahun ini. Saya tak tahu samada gadis Marayu itu perlu orgasm atau tidak untuk membenarkan sumpahan ini berlaku ,tapi selepas memasukkan kemaluan saya yang terpotong itu pada vagina gadis Marayu 82 tahun itu, mereka pulangkan semula kemaluan itu. Mereka sumbatkan pada lubang kecil itu dan dua orang Judas menjahit semula kemaluan yang terputus itu pada tempatnya.
Sudah tentu saya tak sedar tentang ini dan bila saya bangun pun saya tak terasa sakitnya. Seluar saya hanya berlumuran darah tetapi dalam gelap tak ada yang saya nampak tuan doktor.
beberapa jam kemudian sracun sumpahan itu mula menyucuk jantung saya. Saya mulai merasa sakitnya. Saya perlu keluar dari kolong ini fikri saya, ada sesuatu yang tak kena"
"bagaimana kamu keluar dari penjara yang terkunci itu?"
"Saya berak sekuat hati dan kunci itu mula terkeluar semula. Saya bebas semula dan terus berlari kesini"
"bagaimana kamu yakin yang kemaluan kamu dipotong ketika kamu tak sedarkan diri"
"sebab itu saya datang untuk kepastian dari doktor"
"Maaf, Saya tak percaya pada sumpahan ini dan saya tak percaya pada cerita kamu. Kamu akan mati mungkin kerana kurang zat dan vitamin"
"periksa dahulu kemaluan saya tuan doktor! tolong!"Kata Joni sambil melondehkan seluarnya berbogel dihadapan doktor itu.
"Kau tak perlukan pendapat professional untuk tahu bahawa kemaluan kau telah dipotong dan disambung semula" kata doktor itu dan bila Joni melihat dicermin dia lihat kedudukan kemaluannya memang sedikit tersasar dari kedudukan asalnya. Judas yang menjahit semula kemaluannya itu memang melakukan kerjanya dengan tergesa-gesa.
Joni mula menangis. "Adakah saya akan mati doktor?"
"Mungkin sumpahan gadis Marayu itu benar. Mungkin kau akan mati. jadi apa yang kau akan buat sekarang?"
Joni tak menjawab sebaliknya dia keluar dari bilik itu.


2

Joni merayau-rayau disekitar jalan. matahari tegak atas kepalanya. Tepat pada pukul 4 dia akan mati, Joni tahu tentang itu. Dia ada masa 2 jam untuk hidup. Ditepi pesisir jalan Doni dan kuncu-kuncunya tiba-tiba muncul! Mereka sedang memerhatikan Joni dan menunggu saat kehancurannya.
gadis-gadis cantik lalu lalang dihadapannya dan perasaan iotu membuatkan Joni sedih kerana dia tahu dia akan mati dan aktiviti kegemarannya bersama perempuan akan tamat sebaik sahaja dia mati nanti. Tiba-tiba Joni mengamuk. Dia rogol semua benda yang ada dihadapannya, gadis yang disingkap kainnya, telefon publik, tiang lampu, meter duit bas dan juga Iphone.
Doni yang ada disitu ketawa besar macam orang hilang akal.
Joni cuba mengejar Doni dan lelaki itu lari, mengacah Joni yang macam hilang akal.
Joni terus mengejar Doni dan kuncu-kuncunya yang bertempiaran lari.
AKhirnya Joni mengambil pisau dari dalam poketnya dan mencantas kemaluannya sendiri. Dia melompat pada DOni yang tak perasaan Joni ada dibelakangnya.
Bila Doni berpaling Joni menyumbat kemaluannya kemulut Doni dan menukup mulutnya. Kemaluan Joni akhirnya masuk kedalam perut Doni dan dia sama berkongsi racun maut dari Sumpahan Gadis Marayu itu. Doni mati serta merta.

Beberapa minit kemudian Joni masih lagi terguling menunggu saat kematiannya. Racun sumpahan gadis Marayu itu mulai sampai ke urat sarafnya. Ketika itulah Joni ternampak ada sepasang kaki mendekatinya.
"Tolong saya doktor. Tolong saya doktor" Rayu Joni separuh nyawa.
"Saya tak boleh. racun Sumpahan Gadis Marayu sangat bahaya.. Kau tak obleh diselamatkan" kata doktor itu yakin. DIa seakan tak bersimpati lansung dengan Joni.
"Bagaimana Doktor begitu yakin?"
"Ayah saya mati dengan racun yang sama" kata doktor itu.
Sebelum Joni menghembus nafasnya yang terakhir terpancar senyuman sinis diwajahnya.

Doktor terus meninggalkan tempat kejadian itu. Dia tak terus kembali kerumah atau kekliniknya tetapi dia terus kehotel seperti yang diceritakan oleh Joni tadi. 35 minit kemudian dia sudahpun berada didalam hotel ditempat Gadis Marayu 82 ditempatkan diatas katilnya.
Mata doktor mudai tu merah dan air liur menitik dibibirnya. Gadis Marayu itu lemah, seperti lemahnya wanita diusia tuanya. Wajahnya berkedut dan tulangnya hampir kelihatan. Dia terbaring tak bermaya tapi anak matanya tepat merenung pada doktor. Dia seakan mahu bersuara tapi mulutnya tak bergerak. DOktor terus meneguk air liur.

Doktor mengambil sebuah bantal ditepi katil dan terus menekan muka gadis Marayu itu. Ditekannya kuat-kuat sehingga gadis itu tidak lagi bernafas.

2 comments:

Anonymous said...

konik la

fadz said...

epik!!