Wednesday, July 6, 2011

The biggest misconception tentang teater ialah;pada malam rehearsal director akan menjerit-jerit dan marah-marah pada semua ini.

Aku tak percaya pada ini. teater seharusnya menyatukan manusia, ahli pikir dan telur-telur. Tapi setakat ini di negara bertuah ini, inilah yang aku lihat.

Kalau tak jerit, jerkah, marah-marah, teater, filem tak jadi.
Mungkin sebab itu aku tak boleh jadi teater director, filem director

SimplySiti seharusnya merapatkan kami. Tapi yang terjadi adalah sebaliknya;Everybodys kungku fighting. Wrestlemania 32! Stone Cold Steve Austin vs The Rock.

malam rehearsal memang tense. Sesetengah sukakan itu. main tension makin meremamg bulu roma diaorang. makin naik syeikh. Aku tak. Aku lelaki cool yang lebih santai dan lay back. Means aku more like LA than New York. AKu tak suka kecoh-kecoh. AKu laki. Laki memang rileks.

Apa ada hal?

Kenapa tak kita buat rehearsal sambil bogel dan makan anggur macam yang orang-orang Rome selalu buat?
Oh sebab kita Islam, aku lupa.

Tapi aku fikir kalau kita nak hiburkan orang, kita kena hiburkan diri kita dulu. Rileks, enjoy the moment. jangan jerit-jerit. Ketawa. Banyakkan ketawa. Banyakkan doa.

Apalah sangat pun benda-benda ni.............

Dan yang paling aku tak faham adalah bagaimana kes bunuh Sosilawati dah betukar jadi kes gambar bogel! Huh?

4 comments:

razin salleh said...

hmm aku pon prefer cam ko... cool rileks... aku cuba terapkan sifat tu dlm preparation class event aku... ive told them a story of my experience at a film set... total silence, nobody say any word becos everyone's profesional and everyone knows what each and everyone should do...

vitamin said...

datang rehearsal saya, insyaallah tak ada jerit2...

lagi astu, saya tunggu-tunggu watak Abu ciptaan en saat nak keluar ni. macam mana dia handle Bersih 2.0 ni? haha

saat omar said...

aku tau kau tak jerit2 Vitamin heh. keep the spirit.

Sibuk sgt dgn SimplySiti sampai terlupa pasal Abu.

good luck on Kotak Hitam. sedih sebab tak dpt tgk.

Anonymous said...

ya Saat..aku pun tunggu N3 Abu pasal Bersih ni..mungkin ker Abu akan berbogel seperti dulu..hhaha.

Actually the most I hate about Malay filem director adalah percakapan yang menjerit2..bila drama boleh pula ada intonasi yang bagus tapi hebat macamana pengarah filem tu pun still tak lepas dari dialog yang seakan menjerit..lagi satu aku memang tak suka music latar yang kuat hingga menganggu dialog..oppss lupa kau pengarah teater..tapi..kalau teater aku mungkin bodoh piang la sebab...aku tak pernah ada peluang nak tengok teater..dari bujang, ada laki, ada anak, nak masuk 2nd anak pun aku tak ada peluang lagi..hhaha...