Thursday, March 25, 2010

Forrest Gump


Kadang-kadang aku pun terasa mau lari dan terus berlari dan terus berlari.
Macam Forrest Gump dalam Forrest Gump.

Tanpa ada sebab. Lari dan lari. Berhari-hari.berbulan bulan dan bertahun tahun.
Lari dan terus lari.
Lalri melintasi sawah padi. Lari melintasi gandum emas. Lari sampai ke jeti. Dan lari sampai satu Malaysia. Dari Perak sampai ke Sabah. Dari Johor sampai ke Singapore.
Dari Kelantan sampai haddyai. Pastu terus masuk ke Vietnam. Terus ke China dan terus ke Antartika pastu balik ke Indonesia.

Itulah yang aku pikir malam tadi. Tiba-tiba aku rasa macam nak lari.
Tapi tak boleh buat macam tu sebab sekarang aku tengah pakai kain pelikat.

3 comments:

razin salleh said...

ko buat aku nk tgk balik cite forest gump... classic! dpt poster ni pon best gile...

saat omar said...

bukan ke post ni buat kau nak pi Cherating balik?

SHAH MOLOKO said...

Dulu Herman Tino pun cuba berlari nak jelajah semenanjung! Belum pun suku expidisi..dia kaput! Give up! & that is the last I've seen him on TV dengan selimpang & ketayap batiknya!