Wednesday, May 6, 2015

Fav Couple dalam Filem Tempatan



Fav couples on local film


10) Sudin dan Zaiton - dalam Bujang Lapok.

9) Azmil Mustapha dan Susan Lancaster -walaupun Julie Farida lebih cun,tapi sebab kalau nak pilih yg white look, its better to have the real orang putih kan?

8) Azmil Mustapha dan Fauziah Ahmad Daud - Oklah mestilah kena ada Ali Setan kan?


7) A Rahim dan Normadiah - Dalam Semerah Padi watak A Rahim bernama Borek dan Normadiah bernama Galak.

6) Dharma Harun dan Noor Kumalasari - dalam filem Adik Manja. Noor Kumalasari ni bila bukak rambut, muka dia terus jadi lain. Tapi dalam Adik Manja dia bermula sebagai cikgu skema yang ikat rambut. Tak cun tak cun. Tapi bila dia lepaskan rambutnya, dia terus jadi gilang gemilang. Dan dalam filem Adik Manja, Dharma sebenarnya lebih prefer perah susu buatan sendiri dari perah susu sebab...well nevermind

5) P Ramlee dan Saloma - ok ini patutnya nombor 2 tapi aku malas retype. P Ramlee dan Saloma dalam Bujang Lapok ok bukan Ahmad Albab. Pinggang Saloma ramping gila dalam filem Singapore itu. Hanya orang yang dah kawin saja tau kepentingan pinggan ramping pada perempuan ni. Eh tapi ada babak dalam AHmad Albab yang bila P Ramlee gibberish dan Saloma hanya tengok je, yg itu real. Kau boleh bayangkan macam tulah coolnya Saloma bila tengok P Ramlee cakap German.

4) AR Badul dan Maria Arshad/Noreen Noor - heh. Badul is soooo into karakter aku rasa dia betul-betul nak.....Noreen Noor dalam Hantu Siang.

3) Nordin Ahmad dan Latifah Omar- Dalam Chuchu Dato Merah dan apa entah lagi.

2) P Ramlee dan Saadiah
- dalam Antara Dua Darjat dan Musang Berjanggut.

1) Jamal Abdillah dan Fauziah Ahmad Daud - Mereka hanya appear dalam satu filem sebab Jamal Abdillah sibuk dengan benda lain;singing that is. Tapi ada chemistry yang tersangattttttlah chemistrynya sehingga aku boleh nampak cahaya dimata Ogy yang bersinar-sinar bila dia berhadapan dengan Jamal. Aku rasa Ogy jatuh cinta dengan Jamal masa shooting, atau sebaliknya. Tapi aku tak sempat nak korek gossip ini dari reporters di tahun 80an

1 comment:

ryann said...

no 7 tu hehehe...satu satunya nama watak tak tersangka untuk org perempuan