Monday, May 7, 2012

Top 5 Alasan Mengular Pekerja 9 to 5.


Samada kau kerja government ataupun kerja swasta kau sudah tentu pernah mengular. Aku tahu, aku ada kawan kerja swasta. Sama je pun.

Ini top five Alasan Mengular kalau kantoi dengan bos.


5) Pergi Buat Research - "kau kemana tadi?" tanya bos Jawab "Pi buat research".  Boss takkan marah.sebaliknya boss akan lagi suka.

4) Motor rosak - Ini alasan terbaik untuk yang ada kenderaan. kalau ada motor cakap pi repair motor. Kalau ada kereta cakap pi repair kereta. Boss takkan marah. Dia tak pernah mintak resit.kalau naik motor paling mudah cakap tayar pancit.

3) Lunch/Breakfast  - Sepatutnya lunch sejam sahaja, tapi ada jugak orang yang lunch sampai 3 jam. Lunch satu alasan yang baik sebab Melayu tak pernah marah kalau pergi makan.

2) Pergi Klinik - Boss pun takkan marah kalau kita pergi klinik. Malahan dia akan lebih concern, dia akan tanya dah siha ke belum. dah makan ubat ke belum

1) Pergi Library - kalau boss tanya pergi mana, cakap je pergi library. Boss tak akan marah dan dia tak akan tahu. Sebab dia pun jarang pergi library. Kalau dia minta resit pinjaman buku cakap kat dia pi library sebab nak baca suratkhabar.

2 comments:

SHAH MOLOKO said...

Tak boleh nak mengular...due berada pada ketinggian 36 000 ft bila masuk keja...fuhhhh

saat omar said...

nyorok dalam jamban dude