Wednesday, April 13, 2011



takde reason kenapa aku letak gambar ni. Cuma aku nak post sesuatu tapi aku dah malas menulis heh.

Dulu takde camera digital. Jadi kami tak banyak gambar. Means aku tak banyak gambar.Ni mungkin rare yang aku curi dari facebook Joe, lelaki TTDI yang kaya, yang boleh order 2 gelas Milo Ais bila singgah dikedai Makcik Duduk.

Ini seksyen 2, port kami. port kita 40 penyamun. Kami ambil alih dari bebudak photo. Sebab dulu namanya Photo Corner.

Aku sentimental orangnya. Tapi aku tak pernah melihat gambar ni dan merasa "oh so sweetnya zaman dahulu" nope. Not this picture.

Satu yang pasti adalah aku sejak dari dulu memang kaku bila posing gambar. Smapailah sekarang. tak natural. Tak pernahnya natural. Mesti mengada ngada gaya aku. Cam mengada-ngadanya student praktikal nak mintak dapat A+ dan juga nak tukar tempat praktikal.

Satu lagi bukti dalam gambar ini adalah;sejak dari dulu aku memang tak pernah peduli tentang gaya penampilan aku. Aku selekeh dari dulu sampailah sekarang. baju kemeja biru tu aku beli kat bundle Chow Kit RM10 dengan windbreaker putih. Tapi aku sayang kemeja biru ni. Sebba ianya tahan lama. Sekarang dah jadi kain buruk rasanya.

Kadang-kadang aku cuba nak bezakan antara student dulu dan student sekarang. yang seingat aku kami dulu suka ketawa. Buat lawak sikit ketawa sampai guling ke lantai. Budak-budak sekarang pun ketawa jugak. Tapi diaorang control sikit kot. (Atau aku yang jarang bersama diaorang untuk menilai?)

Dalam gambar ni Kenapa semua orang ketawa dan aku tak?

3 comments:

razin salleh said...

haha gila klasik... ko gaya oasis habis la kan... jgn dikenang perkara yg lepas lama2 sgt beb :)

SHAH MOLOKO said...

woi....ini pirates of the Jatibean dude

saat omar said...

sebenarnya aku nak menulis tentang the value of friendship...tapi menemui jalan buntu :(