Thursday, January 20, 2011


Antara 2 beradik ni yang mana satu Noel, yang mana satu Liam?



Ianya hanya Januari tapi aku sudahpun mendapat a gift of the year.

A bundle of rock n roll magazine!

Semalam aku dapat sms dari Shah Moloko. katanya dia dalam proses mengemas rumah dan perlu membuang beberapa majalah dari biliknya. He wants me to have some of his best magazine.

Dulu Shah Moloko bagi aku Vinyl single radiohead yang rare dan sekarang dia bagi aku majalah. tak terbalas aku jasa lelaki yang berwajah comel ini.

Aku yang pantang mendengar perkataan magazine bergegas ke Klang sebelum Shah mengubah fikirannya.

Aku tak mengambil masa lama untuk sampai ke rumahnya. Bila aku masuk kedalam, interiornya masih lagi cantik dan inspiring.

Sampai sahaja aku terus membelek koleksi-koleksi vinylnya. "woah!"kata aku. Cover Vinyl never impress me. This is art kataku.

"CD takde nak buang ke Shah?" tanya aku. Shah yang sedang meneguk air hampir tersembur air sejuknya sambil ketawa.

"Betul kau nak buang semua ni?" tanya aku sekali.
"Betul" katanya. Sebagai seorang peminat muzik yang setia pada citarasanya aku tahu betapa pentingnya majalah-majalah itu pada beliau. Ianya ibarat Jimi Hendrix bagi gitar kesayangannya pada orang.

Sempat aku melihat bayi comel diatas ribanya. "hai Hana. ni muka macam ayah ke emak?" kata aku berbuat baik sebab ayahnya baru bagi aku magazine Modjo, Q, Uncut dan macam-macam lain.

Tapi aku tak stay lama. Aku ambik majalah tu dan sumbat masuk kedalam beg. Selebihnya aku masuk dalam plastik yang dibagi Shah. Sebelum Shah berubah fikiran aku cepat-cepat turun kebawah lift.





Thank you so much Moloko. God bless u and your family. thats a rare stuff. 50 years from now, no magazine will ever exist on earth.

3 comments:

Jef Hadi said...

comelnya anak dia beb!

SHAH MOLOKO said...

A GREAT stuff should be passed to a GREAT admirer!

Enjoy the silence bak kata Depache Mode*

saat omar said...

ye bayi mmg comel sboy...

Moloko...perlukan bantuan untuk packing barang just ring ring me ok