Thursday, December 23, 2010

A- Z 2010


A to Z of 2010




A untuk Amir Isfahan. second boy. Terasa macam dah lama budak ini dilahirkan, tapi hanya awal Ogos tahun ni rupanya. Nama Isfahan diambil dari rancangan astro yang menunjukkan masjid-masjid indah didunia, malam dia dilahirkan. Dr Faizal sudah tentu suka dengan nama ini. Sekarang Amir Isfahan pandai hisap jari dan champion of menjerit! kalau menjerit takde siapa yang boleh lawan dia.

B untuk Bandar Seri Damansara. My feveret of neighbourhood. Dekat dengan Curve, One Utama , highway exit, sekolah multi races, kedai makan dll. Banyak pokok dan redup. Lovely place to stay. Mungkin aku akan tulis sesuatu tentang Bandar Seri Damansara suatu hari nanti. I miss the place.

C untuk Cathay Cineplex dan Curve. Aku pergi Cathay Cineplex lebih dari mana-mana panggung wayang tahun ni dan tahun sebelumnya. C juga untuk Comment Generation(the term i coined myself untuk merujuk generai komen di youtube, blog, Amazon, Facebook. The good and the evil of internet. It creates a generation yang hanya duduk dirumah dan tak tahu nak buat apa kecuali revie album yang 20 tahun lamanya.

D untuk Dodol. Biasanya pada hari raya yang lepas aku kempunan dodol . Tapi aidilfitri kali ini dapat juga makan dodol. Walaupun beli kat pasar malam je.

E untuk England. England FC. another World Cup and another dissapointing match. they should win against German and meet Argentina in semi final. If that happens that would be war. And possibly going to be best game of the tournament. tapi bukan itu yang berlaku. Sebaliknya gol german adalah gol gol counter attack yang mudah. Paginya tu aku kena sound dengan KP orang.

F untuk facebook. Apa lagi? Everybody have one. Walaupun dah 2 tahun lalu aku ada FB tapi tahun ini adalah the boomnya. And with the movie and Mark Z menjadi Time's person of the year, this is great year for the gang. Not in a million years aku boleh imagine yang aku akan jumpa balik kawan sekolah lama. Oh tidakkkk! Siot ah Mark Zuckerberg ni.

G untuk German. Terima kasih untuk German sebab beat Argentina 4-0. Sekurang-kurangnya kekalahan England 1-4 pada German taklah teruk sangat. heh(refer pada E)

H untuk Hassan. Bapa mentua yang passed away beberapa hari selepas bulan Ramadhan.
semoga Tuhan mencucuri rohnya.

I untuk Inception dan Ice Kacang Puppy Love, filem yang aku suka tahun ini.

J untuk Jaja. 2010 could be a mix feeling year for her. Another baby delivery. And father passed away at the same time. Dan the worst of it, rumah ke tempat kerja yang semakin jauh. dengan Isfahan raja menangis its another sleepless night for her. Pity her.

K untuk kepala hotak kau.

L untuk Lower Dens, fav album of the year. L juga untuk Liverpool.Why? cause red is the only color for jersey. dan semakin Liverpool kalah semakin itu aku akan berjalan seiring bersamanya. Ewah.

M untuk manuskript. Walaupun tahun ni tak produktif sangat tapi aku sempat berjaya menghabiskan satu manuskript setelah setahun menanganinya. Seharusnya keluar awal 2011.
have pity on me cover designer.

N untuk Naufal. Siapa lagi? Naufal baru 2 tahun tapi rasanya sebahagian dari aku membesar bersamanya dah lama. Dia cepat tangkap dan aggresif. ketika ini sifat-sifat panas barannya mula kelihatan.

O untuk Opah. my own mom. Opah pada Naufal. Shes been very helpful dengan menjaga Naufal. I cannot imagine my life without her. O juga untuk Obese. lol. semalam Jaja belikan aku seluar. "size pinggang berapa?"tanyanya ditelefon. "38!" jawab aku konfident. Bila aku cuba seluar tu, tak muat. And you know what that means? It means mengempiskan perut adalah agenda utama 2011.

Q untuk Qurbani. lagu dari filem itu yang aku download dari 4 shared. Dan kemudian berpuluh-puluh lagu lagi sampai rosak PC aku.

R untuk Rock Record. kedia muzik is dying. Rock Record is few yang tingal with Victoria. (why? (sila refer Q) But iahte muzik store to be closed. Im trying to contribute my love for music once a while with buying original cd.
R juga untuk Raleigh, basikal idaman aku.

S untuk Saujana Utama. Neighbourhood baru. aku masih struggle untuk menjadikan rumah ini sebagai 'rumah'. Jiran-jiran tak banyak yang friendly. Tapi kata orang putih, theres only one house, the one where u being born. jadi aku masih berjinak-jinak dengan kejiranan ini.

T untuk Tagged dari Facebook application. I hate tagged. It flooded my email. orang lain komen orang lain punya tag, emailnya pulak yang sampai ke aku.
But the genius of Facebook actually lies in the tag. itu yang Friendster dan Myspace takde. Tanpa tag Facebook will still be struggling to get 500 million members.

U untuk Utara-selatan. Lebuhraya Utara Selatan. Aku sudah menjadi regular pada highway ini lebih dari tahun-tahun sebelumnya.

V untuk Vinyl. Love it. Screw digital, analog rocks! The cover and the sound. Cuma terlalu mahal kadang-kadang. But you always can get rare Vinyl with RM10 price.

W untuk World Cup. Tahun yang paling ditunggu-tunggu setiap tahun, walaupun sepanjang ini tak pernah pasukan pilihan aku menang . Shah Moloko belikan aku Vuvuzella yang sekarang ini terletak didepan tv ruang tamu. See ya in Qatar pada musim sejuk 2012!

X untuk oh come on! Jngan biarkan aku berbohong pada kamu. Tak banyak perkataan dengan huruf X ok!

Y untuk Yamaha. Motor Yamaha aku. Teman setia kemana sahaja. walaupun tayar pancitnya lebih teruk dari tahun lepas. Paling teruk ialah ketika aku balik dari rehearsal Sirih Bertepuk ketika lewat malam. Aku mula membayangkan tidur tepi Petronas TTDI. nasib baik Jaja berani ambik aku tengah-tengah malam.

Z untuk Zoo. Dah lama tak pergi Zoo Negara. Hidup tak lagi monyet-monyet tu?



Cuba teka huruf apa yang tertinggal?

4 comments:

Vitamin said...

huruh P

sastraboy said...

X = XMAS! hohohoho!

boleh cakap yang, entri ni diterbitkan pada hari XMAS. LOL!

saat omar said...

kacang je bagi Vitamin...

good idea sastraboy...camne aku boleh tak terpikir ek?

MOLOKO said...

dude..P for Punai! dah lama tak diasah..hoho!