Wednesday, November 24, 2010

selamat Hari Jadi Naufal

Sejak kecil lagi saya sudah menerapkan minat untuk bersukan pada Naufal dengan memakaikannya baju Liverpool.



Pertama-tama kalinya saya nak minta maaf pada Jcorp sebab saya cakap ‘butohlah KFC’ semalam.

.

Hari ni hari jadi Naufal, dan saya nak jadi nice guy.

hari ini Naufal dah 2 tahun.

Its always good to celebrate birthday at the end of the year kerana ketika ini banyak jualan murah dan bonus pun dapat.

God bless the kid.



Naufal masih kecil tapi beberapa sifat asasnya mula menonjol.


Yang paling utama adalah panas barannya.


Sebelum umur dia cecah 2 tahun dia sudahpun pandai membaling barang-barang mainannya kalau dia angin.

Orang Perak cakap Meghampuih. Orang KL cakap panas baran. Orang putih cakap Headwind.


Jaja cakap Naufal dapat sifat ni dari datuknya. Aku hanya mendiamkan diri sahaja ,sebab sebenarnya sifat itu Naufal dapat dari aku juga.


Yang paling aku takutkan naufal tak dapat mengawal sifat marahnya sampai nanti ianya akan memakan dirinya sendiri;menyimpan dendam dan sebagainya.


Aku ada 10 tahun untuk mencari jalan agar sifat itu perlahan-lahan kukikis dari dalam dirinya.

give me 10 years and I'll train u to be cool like Zico in front of goal.

Dalam masa yang sama aku kena khatam teori Cognitive Development oleh Jean Pieget dan Andres Demetriou.


Selain itu sifat Naufal yang nyata adalah dia sudah pandai merajuk. Ini pun dapat dari aku juga sebenarnya. Tapi merajuk takpe. Merajuk hanya makan diri sendiri dan tak membahayakan orang lain.







4 comments:

Sally said...

Selamat Hari Lahir Naufal!!..be a good son for a good father!

razin salleh said...

dh besar dh anak ko eh saad...

tahniah!!

SHAH MOLOKO said...

Happy Birthday Naufal..one day uncle kasi present ok...

Dude: masih aku ingat, Wamat dulu kalau bebal..sure bawak scootnya lelaju..& buat F sign guna jari kat orang yang dia piss off..fuhhhh ganas sial*

saat omar said...

Wakakak Shah....Wamat tunjuk Fuck tu mmg kelakar siot. out this this world punya kelakar...lol