Tuesday, March 23, 2010

Hitchcock, kate Moss dan Guru Besar Sekolah kau.




Seorang kawan mengadu pada aku, katanya orang gemuk tak pernah diambil serius oleh orang lain.
Dalam hati aku terus mencercanya dengan berkata ” Padan muka kau haha”
Kemudian aku terhenti.Niat aku untuk terus mencacinya tak kesampaian.
Kenapa dalam banyak-banyak orang dia mengadu pada aku? Mungkinkah dia mengangap aku pun sama tergolong dalam lelaki gemuk. Sejenis dengannya?

Kemudian aku pun mengeluh. Aku mengucap panjang. Aku terlupa, buat seketika aku macam tak sedar diri. Ya aku sama macam kau, fikir ku. Ya aku akui Kita lelaki gemuk.
Dalam diri seakan berkata Welcome to the club.
Apa lagi kata-kata semangat yang boleh aku katakan pada dia?
Tapi siapa yang harus mengucap perkataan itu? Aku atau dia.
Siapa yang dulu gemuk.
Akhirnya aku yang tua mengalah, aku bersalam dengannya dan berkata ”Welcome to the club”
“Club? Club apa? Ada kelab untuk orang gemuk?”
Oh you......dah lah gemuk, blur pulak tu” hati yang jahat aku berkata.



Tapi ada logiknya disebalik kata-kata dia itu.
Ada kelab ke untuk orang gemuk?

Ya takde kelab untuk orang gemuk.
Manusia didunia yang fana ni ada macam-macam kelab. Ada lefthanded Club (Aku join kelab ni). Ada kelab 3 Stooges. Ada kelab Anti Fasha Sandha. Ada kelab Anti Entertainment Reportes. Ada kelab lelaki2 Melayu kahwin perempuan mat Salleh dan kelab perempuan Melayu kawin laki Mat Salleh. Dan ada juga kelab lelaki Melayu khawin lelaki Orang Puteh.
Tapi ada kelab lelaki gemuk? Takde.




Kenapa? Takde lelaki yang nak gemuk. Semua lelaki nak kurus macam Kate Moss.

Aku, tak pernah terfikir yang suatu hari aku akan jadi gemuk. Bila tanya Jerry aku dulu macamana, katanya aku dulu macam penagih dadah. Terima kasih Jerry bagi aku itu satu pujian.

Ye dulu aku macam penagih dadah. Tapi sekarang aku macam pengedar dadah. (Pablo Escobar, anyone?)

Bukan senang nak hidup sebagai lelaki gemuk ni. Selain daripada never been taking seriously, semuanya susah.
Yang paling susah adalah nak ikat tali kasut.
Setiap pagi aku terpaksa mengereng badan kebawah setengah meniarap untuk ikat tali kasut aku.


Tu belum nak cerita camne nak bukak kasut lagi.

Kalau kita nak tumpang kereta kawan untuk kemasjid atau lunch, mereka akan berkata “takpe masuklah. Muat lagi ni”

Kalau kita ke restoran untuk makan, waiter akan bagi cadangan lauk yang banyak.

Kalau kita pergi swimming pool, orang yang mandi akan ketepi sebab mereka ingat kita nak terjun terus ke pool tu.

Kalau kita masih bujang orang akan ingat kita dah khawin.

Orang ingat kalau kita gemuk, kita akan selalunya lucu.

Kalau kita gemuk orang ingat kita ni ketagih main videogame.

Kalau kita gemuk orang ingat kita ni pandai main sexaphone.



Kalau kita gemuk orang mesti ingat kita takde girlfriend.




Kalau kita taknak letak gambar full size kat facebook orang mesti ingat sebab kita gemuk.





Banyak salah anggap terhadap orang gemuk ni.

Dulu mungkin orang gemuk sedang didekati sebab mereka tak dianggap ‘mengancam’ or threaten. Sebab itu semua orang suka berkawan dengan gemuk. Terutama perempuan cantik. Boleh cover. Tak ada pertandingan antara mereka. Tapi sekarang tempat itu dah diambil alih oleh orang gay. Semua orang friendly dengan gay. Dan biasanya orang gay ni boleh buat semua. Mereka tak threatened. Gay boleh buat apa sahaja, boleh pergi ke karaoke dan nyanyi lagu ANuar Zain dan Ziana Zain-takde sape nak complaint. Kalau orang gemuk? Sekali lagi, dalam peradaban dunia, orang gemuk dipencilkan.



Ye akhirnya aku setuju dengan pendapatnya.orang gemuk mmg tak pernah diambil serius.
Ingat kalau Obama gemuk dia boleh jadi negro pertama president US?
Ingat kalau Bush gemuk texas akan sembah dia?
Kalau John Lennon badan macam Afdlin peminat perempuan akan menangis meratap bila dia nyanyi I want To Hold Your Hands?
Tahu kenapa Alfred Hitchcock tak pernah menang oscar?
Tahu kenapa Oprah tak pernah menang Miss Universe?
Tahu kenapa Alex kalah dengan kecik?
Serial killer cun semua perempuan nak kawin. John Wayne gacy ada sesiapa hantar surat cinta pada dia?
Orang gemuk buat apa pun tak kena.
Kalau jogging pun nampak salah. Bila orang gemuk jogging semua ingat nak kuruskan badan. Kalau orang kurus jogging semua ingat nak exercise.

Diaorang siap buat tv show untuk orang gemuk ni;namanya Biggest Loser. Biggest? Loser? Hmm....


Kepada lelaki-lelaki gemuk diluar sana jangan berkecil hati. masih ada tempat untuk anda dihati masyarakat.



Berikut adalah Hero gemuk yang patut jadi inspirasi anda(kalau anda gemuklah) Mereka ini berjaya membuktikan yang berat extra tidak menghalang mereka mencipta nama dan terkenal diseluruh dunia
: Alfred Hitchcock,Winston Churcill, Ronaldo(The Brazilian one), Afdlin, Maradona, Bam Bam Bigelow, Fred Durst, John Travolta, Samuel L Jackson, Al Capone, John Wayne Gacy,Andre the Giant, Oprah Winfrey, Kate Winslet, That fat guy in Three Stooges, That fat guy in Laurel and Hardy, Newman (Seinfeld), R2D2, Guru Besar Sekolah kau, Homer Simpson dan Mary Kate Olsen.


Oh ye, roti tandoori naan kat bandar seri Damansara tu orang cakap sedap. Cubalah try....

8 comments:

carwashku said...

yeahhh....welcome to the club...!
dulu masa kerja kat car wash...badan slim giler...semua terpana terpesona...ko gi slim world ke??? ishhh tak payah...ko lap je 40 biji keta tiap2 ari...gerenti slim punyer!
emmm...tapi sejak2 dok dlm aircond ni makan sedap2...wahhh...
kengkawan semua tukar soalan la pulak..eh ko dah makan weight gain ke?
huhuhu...kesimpulannya aku semakin gemuk!

saat omar said...

Alamak...carwashku kantoi...

SHAH MOLOKO said...

Orang gemuk selalu dapat bini lawa..sebab kaya..contoh terbaik Arwah Ali Bapoo & Mas Anizan..Jack Black pun cool..ko macam Jack Black bro..DIO!

Idmalina Mohamad Ideris said...

gagagga...terpana kejap bc post ni.
sampai x tahu nak komen apa....

razin salleh said...

aku bab lawak gemok ni aku sensitip sikit... pasal tu in the begining aku malas nk komen... tp nk buat camne dh gemuk, single lak tu, duit pon takde...!

saat omar said...

Moloko...jack Black chaos beb.cant wait for School Rock 2.

Idmalina dan Ajin...huhu tak berniat nak bagi korang terasa. Korang tak gemuklah. korang comel k.

Idmalina Mohamad Ideris said...

wahahhah..mna ade sentap...

Jai said...

Funny la bila baca huhu ala gemuk tk salah pon dorg comel apa releks suda la kan.. selamber je