Thursday, August 13, 2009

Writers Block of a Blog's Writer # 2

Antara anak, student dan menulis.(dan juga hubungan dengan tuhan)

Antara hobi, tanggungjawab, Amanah, beban dan juga DVD pirates.

Aku kena selalu ingatkan ini. Bila aku lost, bila aku tergapai-gapai dan bila aku cucuk duit kat mesin ATM.
Aku kena focus. Kena ambil setiap kesempatan yang ada. Masa itu emas dan demi masa sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.

Ianya satu struggle yang tak akan tamat.
Sekali aku menyertai Right Brain Society, aku tak boleh pandang belakang. Aku kena terus melukis, menulis dan bergossip.

Sebagai manusia aku masih belajar untuk jadi manusia..
Sebagai penulis aku masih terus meneroka kealam bawah sedar aku sendiri.
Sebagai guru aku masih cuba mendalamni perasaan dan konflik anak2 muda ni. (kenapa mereka ni lembab sangat?)
Sebagai ayah aku baru sahaja merangkak untuk menjadi ayah.
Sebagai orang yang duduk dikota aku masih lagi tercari-cari dimana KLPac (eh jangan gelak ada orang Sentul pun tak tahu mana KLPAC ok)

Aku kena kerja keras. Kejayaan tiada jalan pintasnya. Bukannya seperti highway yang boleh tekan minyak 130 km sejam. Dan juga tak ada tol. dalam dunia yang mencabar ini, if u dont work hard enough, you die. Or be nothing. Siapa nak bayar PTPTN kau?

Aku kena kerja keras. Work hard and be nice to people adalah motto kita diakhir zaman ini. (hello H1N1)
Ya aku kena kerja keras………Get Rich or Die Trying kata Ajin. Aku kata Work Hard or die Trying.

Cuma sesekali aku rasa aku perlu mengunjungi kedai2 karaoke itu.
Lama tak test power suara beb.

2 comments:

SHAH MOLOKO said...

Sometimes when it rains, & I'm at home, suddenly, sayup2 terngiang-ngiang lagu Boney M. I still remember, every morning Wamat will play it loud before he goes to work. Those are beutiful funny memories, i'm crazy like a fool, I know yours daddy cool!

saat omar said...

haha yes Shah..but to think of it, the morning music( the music u played when u woke up) is important and must be energetic. A kinda a music that push u to go to work...Muzik kasi semangat skettt ...it just happen he choose Boney M haha

Ujang dulu pagi2 je bukak the Verve...