Tuesday, May 27, 2008

PERSIAPAN JADI DADDY...


SEPERTI YG yg direquest oleh Shila ni aku nak tulis sikit pasal persiapan jadi daddy...

actually aku tak pernah terpikir yg suatu hari aku akan jadi daddy. begitu juga dgn marriage. I never thought its coming. i dont know why. Its beyond imagination. dulu aku pikir aku akan mati before aku reach 30 hehe . So the idea of me becoming a father is a wild thought. But god bless me, i can make girl pregnant. I was blessed.

jadi bila shila tanya apa persiapan aku untuk jadi daddy? aku termanggu seketika. ianya soalan yang baguih. kerana aku tak buat apa-apa persiapan lansung. satu2nya persiapan yang aku ingat adalah memilih nama yang sesuai. So aku dan jaja pun come uplah with some idea. And at the end, aku tak suka nama yang dia pilih dan dia pun tak berkenan dgn nama yg aku pilih muahahahah.....jadi mengelakkan untuk gaduh sebab benda yg bodoh, aku dan jaja tak lagi berbincang tentang hal itu.

We prefer boy than girl. i dont know why. maybe cause i want to play wrestling with my him when he grow up.

and im starting to go usha toys in jaya Jusco. Dan dah mula usha fishing rod nanti nak mancing sama-sama

apart from that i dont know what else. Somebody please help me :)



9 comments:

Sweety Cutielady said...

persiapan untuk menjadi DADDY ialah.. yg paling penting.. ialah... pasal ia sangat penting so... MENTALLY PREPARED lah ekkkkk... hahahaa... cos the 1st year of baby's life is the WONDERFUL life of a DADDY and MOMMY.. I loike your statement "get a girl pregnant".. sungguh bangga gitu..hehehee

saat omar said...

ty Cutie...kalau ada apa-apa advice lagi jgn malu untuk forward kat aku k :)
i have to be prepared ...

l.i.f.e said...

apa ct cakap tu sangat betul..memang wonderful AND trying time..antaranya yg perlu diperbincangkan:
1. sapa nak bangun buat susu
2. sapa nak bangun change pampers (not good to use the same pampers more than 6 hrs)
3. sapa yang nak jadi lebih garang and sapa yang nak jadi the baby shelter if she/he got scolded
4. sapa yang nak amik cuti if dia sakit (aku penah bergaduh dgn boss about this)
5. banyak la saat! panjang senarai..lain kali ah sambung

saat omar said...

ok ty shila..thats very helpful..i appreciate that..

1) buat susu aku boleh.
2) change diapers aku seriau sikit.
3) part2 garang ni bagi kat jaja je hehe
4)aku boleh ambik cuti almost anytime anyday.
:)

Anonymous said...

persiapan jadi daddy ehh??

rasanya dah betul tu... setting niat dah ker?? nak jadi ayah yang baik ker, nakal sket2 ker or dll??

nama untuk permulaan penting... mesti excited... pastu nama nak gempak2... kesian kat cikgu BABY nak sebut lagik 6/7thn akan datang...

persediaan mental.. perlu jugak... (...tapi kalau dah leh handle mental berhenti merokok... apetah lagi seorang BABY kan??)

CAYUK2!!! Semoga berjaya!!!

kamal sabran said...

haha, bro. tahniah. dont worry. baby ko bangga degan siapa bapa dia nanti. ko jangan bimbang sangat. benda jadi ikut flow je. hihi ;)

Ayu Hasman said...

saat...kene ade persiapan bgn tgh2 mlm..salin pampers baby,wat susu,tepuk2 montot baby...ahahhaa...

5th_E Taib said...

1. dpatkan nama yang indah2, it wd reflect balik somehow si kecik tu nantik.

2. mentally n financially prepared

3. baca banyaaakkk buku on parenting

4. *ni patut no 1* MENGAJI QURAN, banyak doa untuk semua selamat

huhu most of my frens n peeps i know are doting fathers now. huhu. huhu. huhu. *terus depressed 4 saat* ekekek

saat omar said...

Ty fifi....u the best