Sunday, December 30, 2012

Isnin Paling Lemau

Is this the dullest Monday ever. Aku bangun pagi ni pun tak bersemangat. Tak tahu apa yang tak kena. When something is not right something is wrong.Tapi apa? Adakah kerana aku berasa syahdu kerana esok tahun baru?
Atau kerana banyak kerja terbengkalai dipejabat.

Esok 2013. Aku belum lagi beli diari baru. Aku benci no 3-jadi aku tak ghairah sangat dengan nombor 2013.  

Hari tu student part one sms "Sir, ada tak kelas pada 31 Disember ni?" kelas aku dengan dia pada petang isnin, petang New Year. Eh biadapnya student ni dalah hati kecil aku. AKu bukanlah cikgu terbaik disini tapi aku bukanlah sewenang-wenangnya cansel kelas tanpa reason. Esok nak kiamat pun kelas akan berlansung seperti biasa dibawah seliaan aku, apatah lagi sambutan Tahun Baru masihi ni. Aku tak balas sms tu. Malas layan.Nak datang kelas datang, taknak datang sudah.

Aku tak tipu bila aku katakan hari ni mungkin Monday paling dull. Aku jadi beruk tak bermaya. Nak angkat pen pun susah. Sesuatu yang mengganggu. Kerja?
Tiket Arsyad Ayub banyak yang tak jual lagi. Dan buat seketika macam takde siapa pun peduli. Apatah lagi student dan pensyarah.Ada sesuatu yang sedang makan otak aku sehngga aku jadi lembab tak bermaya ini.

Aku cuba tengok balik 2012-tapi aku tak ingat. Ada banyak yang sweet tapi aku tak ingat. Kalau ada pun tentang Naufal dan Isfahan. Lain-lainnya aku consider gagal.Tiada komunikasi antara kita-dipejabat dan dirumah.

Mata dia seperti mata kau Dia mewarisi mata ibunya.

Kalaulah aku boleh main piano, aku akan jadi lelaki paling happy.

Aku ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru buat mu tapi untuk apa, kerana aku tahu tahun depan pun tak menjanjikan apa-apa buat mu.





No comments: