Tuesday, January 10, 2012

Relationship Status the movie

Kerana indie movie Relationship Status maka aku memberanikan diri untuk ke KLCC.

Seingat-ingat aku udah lama aku tak ke KLCC. Dah lama disini bermaksud ada dekat 4 tahun kot. Lepas aku parking motor, aku naik escalator. Tempat naik escalator pun dah berubah. terpaksa aku berpaling kebelakang untuk naik keatas.

Bila sampai keatas aku jadi semakin sesat. "Eh sini dulu bukan happening ada KFC Burger King ke?" KLCC dah berubah dan aku tak suka pada perubahan ini.

Masa aku bjang dulu every weekend aku akan singgah KLCC untuk Friday Night movie sebelum ke Cheras.

Aku naik ke tempat feveret aku, Kinokuniya. AKu rindu bau-bau buku dalam aircondnya.
Aku membelek buku-buku falsafah yang mahal-mahal dan yang mungkin tak akan aku beli sebab aku tak akan faham tapi teringin nak beli teringin nak baca itu.

Banyak dah berubah KLCC. Yang masih ada Chilli.

Aku beratur beli tiket dan aku tonton Relationship Status. Tiket mahal nak mampus;RM14. Cam gampang mahal.

Tapi screeningnya macam HD. Lawa gambarnya sharp. Puas hati. memang patut pun RM14. Motherfucker.

Pukul 8.30 filem tamat. Ada 2 pakcik dan makcik menonton filem itu sebagai sepasang pasangan. Mereka juga membeli popcorn. Bersungguh-sungguh pakcik ni aku respek. memang nice. Altogether tak sampai 10 orang dalam panggung TGV itu.

Oklah oklah. Aku berterus teranglah. Ada 7 orang yang menonton Relationship Status hari tu.


4 comments:

razin salleh said...

actually 6, tolak aku sebab aku tak menonton sgt pon haha.. theres time aku cam nk kuar tp terpikir fuck RM14...

Amalina said...

hahah!macam aku hari tu..aku tengok made in dagenham, screening semperna hari hak asasi. dalam hall tak sampai 11 orang.cerita bosan. selamat tiket free,aku keluar.

saat omar said...

Amalina..layan tidur dalam hall tu pun best gak

Amalina said...

bukan ngantuk tapi bosan..aku keluar pergi makan mihun sup.ya,bosan pun makan, lapar pun makan.