Thursday, January 7, 2010


Ada beberapa buku non fiksyen yang aku teringin nak tulis. Tapi aku rasa kebarangkalian untuk buku ini berjaya disiapkan adalah tipis, kerana menulis fiksyen lebih layan dari non fiksyen. tapi takpe, sebelum aku boleh bermimpi aku kena ada mimpi dulu....begitulah lebih kurang tagline pada sebuah poster besar sebuah fakulti yang sedang meningkat naik itue.
.
Kalau buku ini tak siap pun sekurang-kurang aku tahu ini adalah buku yang suatu masa dahulu aku cuba nak tulis tapi tak berjaya.
.
1) Dari 'Cubaan ke La Por Po Pata Kungsi':Bagaimana P Ramlee mendapat Inspirasi untuk filem-filemnya.
.
2) How to Enjoy Watching Theatre. The Excitement of Live Performance.
.
3) Kronologi Muzik Kontemporari Malaysia: Dari R Azmi ke Akademi Fantasia.
.
4) Even Hitler have girlfriend:How Love Makes You More Human.
.
5) Perkembangan dan Pengaruh Komedi di Malaysia:Teater dan Filem.
.
6) Empty Central Market: The Rise and Fall of Underground music in Malaysia.
.
7) Sejarah fakulti Art and Design ITM.
.
8) Bagaimana untuk membesar di Malaysia pada tahun 1990an hingga 2000an dan tidak terlibat dalam kemelut politik tempatan.
.
9) 10 best Malaysian blogger and 10 best posts of 2000s.
.
10) Tandas tanpa getah paip: Konflik Muslim moden di Malaysia abad ke 21.
11) From 10 to 11: How to achieve higher than normal people.
.
.
Semua buku ni akan dijual di Baseer Borders jika berjaya ditulis dan diterbitkan.

2 comments:

MOLOKO said...

Tajuk2 ko Suggest to memang promising!

My advised:- ko redah je bro! Lepas satu buku dah out! Pasti smooth sailing.......

U are one of a kind, when comes to writing! Itu pendapat jujur aku! Kasi SEMANGAT BRO! hail fuhrer!

saat omar said...

eceh promising...yeah its going to be fun writing those thing. Kalau mix dengan fiksyen pun best kan?